- Get link
- X
- Other Apps
Fiszki
375 kart do nauki
Jeśli wiesz, jak jest po angielsku przedstawione słowo na niebieskiej karcie, kliknij: „Umiem!". Jeśli nie wiesz, odwróć kartę, zapamiętaj ją i dodaj do późniejszej powtórki - „Do nauki”.
Opowiedz o najgorszych problemach środowiskowych w Twojej okolicy.
-
Karta 1 z 375
Powiedz, ile masz lat.
To be
Powiedz, że jesteś uczniem.
To be
Powiedz, jaki jest Twój ulubiony przedmiot szkolny.
To be
Powiedz, jaki jest Twój ulubiony kolor.
To be
Powiedz, jaki jest Twój ulubiony sport.
To be
Powiedz, jaki jest Twój ulubiony owoc.
To be
Powiedz, jaki jest Twój ulubione warzywo.
To be
Powiedz, kim z zawodu jest Twoja Mama.
To be
Powiedz, kim z zawodu jest Twój Tata.
To be
Opisz swój charakter.
To be
Opisz charakter Twojego kolegi lub koleżanki.
To be
Powiedz, czy jesteś wysoki/średniego wzrostu czy niski.
To be
Powiedz, czy Twój kolega jest wysoki/średniego wzrostu czy niski.
To be
Pływanie i opalanie są fajne.
To be
Zwiedzanie jest nudne.
To be
Powiedz, jaki masz kolor oczu i włosów.
HAVE GOT
Powiedz, jaki ma kolor oczu i włosów Twój kolega lub koleżanka.
HAVE GOT
Powiedz, jaki ma kolor oczu i włosów Twoja mama lub tata.
HAVE GOT
Powiedz, czy masz rodzeństwo.
HAVE GOT
Powiedz, czy masz zwierzaka domowego.
HAVE GOT
Powiedz, jakie masz przedmioty w szkole danego dnia.
HAVE GOT
Powiedz, kiedy masz angielski w szkole.
HAVE GOT
Powiedz, jakie gadżety technologiczne posiadasz.
HAVE GOT
Powiedz, jakie środki transportu posiadasz w domu.
HAVE GOT
Powiedz, jakie meble znajdują się w Twoim pokoju.
THERE IS/ ARE
Powiedz, jakie meble znajdują się w Twoim salonie.
THERE IS/ ARE
Powiedz, jakie rzeczy znajdują się w Twoim piórniku.
THERE IS/ ARE
Powiedz, jakie zabawki znajdują się w Twoim pokoju.
THERE IS/ ARE
Powiedz, jakie sprzęty znajdują się w Twojej kuchni.
THERE IS/ ARE
Powiedz, jakie rzeczy znajdują się w Twoim plecaku.
THERE IS/ ARE
Powiedz, co znajduje się w okolicy, w której mieszkasz.
THERE IS/ ARE
Powiedz, jak wyglądał Twój pokój podczas wymiany studenckiej.
THERE WAS/ THERE WERE
Powiedz, co znajdowało się w zgubionym przez Ciebie plecaku.
THERE WAS/ THERE WERE
Powiedz, co znajdowało się w Twojej zgubionej walizce.
THERE WAS/ THERE WERE
Powiedz, co znajdowało się w Twoim zgubionym portfelu.
THERE WAS/ THERE WERE
Powiedz, czy umiesz rysować.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, czy umiesz malować.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, czy umiesz skakać wysoko.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, czy umiesz prowadzić samochód.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, czy umiesz jeździć rowerem.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, czy umiesz mówić po chińsku.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, czy umiesz jeździć konno.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, czy umiesz gotować.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, czy umiesz grać w szachy.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, czy umiesz grać na gitarze.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, czy umiesz grać na pianinie.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, czy umiesz tańczyć.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, czy umiesz pisać szybko na klawiaturze.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, czy umiesz jeść pałeczkami.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Opowiedz, co umie robić Twoje rodzeństwo.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Opowiedz, co umie robić Twój kolega bądź koleżanka.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj rodziców, czy możesz iść ze znajomymi do kina.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj rodziców, czy możesz iść na szkolną dyskotekę.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj rodziców, czy możesz jechać na obóz językowy za granicą.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj rodziców, czy możesz jechać na wycieczkę szkolną.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj rodziców, czy możesz ugotować dzisiaj obiad.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj rodziców, czy możesz iść na nocowanie z wieczorem filmowym do kolegi/koleżanki.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj rodziców, czy mogą Ci pomóc w projekcie do szkoły.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj rodziców, czy mogą Ci pomóc w odrabianiu lekcji.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj rodziców, czy mogą powtórzyć z Tobą słownictwo na test.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj kolegę/koleżankę, czy pożyczy Ci klej.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj kolegę/koleżankę, czy pożyczy Ci długopis.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj kolegę/koleżankę, czy pożyczy Ci ołówek.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj kolegę/koleżankę, czy pożyczy Ci gumkę.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Zapytaj kolegę/koleżankę, czy pożyczy Ci klej.
CAN – móc, umieć, potrafić, pytania o pozwolenie
Powiedz, że trzeba chodzić do dentysty przynajmniej dwa razy w roku.
SHOULD – udzielanie rad
Powiedz, że trzeba uczyć się języków obcych.
SHOULD – udzielanie rad
Powiedz, że trzeba iść do lekarza, gdy jest się chorym.
SHOULD – udzielanie rad
Powiedz, że trzeba jeść dużo świeżych warzyw i owoców.
SHOULD – udzielanie rad
Powiedz, że trzeba rozmawiać z rodzicami o problemach.
SHOULD – udzielanie rad
Powiedz, że nie powinno się kłamać.
SHOULD – udzielanie rad
Powiedz, co ma zrobić kolega, gdy ma problem z przemocą i nękaniem przez innych uczniów w swojej szkole.
SHOULD – udzielanie rad
Powiedz, co kolega powinien spakować na wycieczkę w razie deszczu.
SHOULD – udzielanie rad
Powiedz koledze jak najlepiej uczyć się słówek.
SHOULD – udzielanie rad
Powiedz, że kolega powinien podjąć pracę wakacyjną i dlaczego.
SHOULD – udzielanie rad
Powiedz koledze, że powinien spotykać się ze znajomymi po szkole.
SHOULD – udzielanie rad
Powiedz, że musisz się uczyd codziennie.
MUST
Powiedz, że nie wolno Ci palić papierosów.
MUST
Powiedz, że nie wolno Ci pić alkoholu.
MUST
Powiedz, że masz do zrobienia projekt i dlatego nie możesz spotkać się z kolegą.
MUST
Powiedz, że musisz pomagać rodzicom w sklepie w weekendy.
MUST
Powiedz koledze, że musi Cię odwiedzić w te wakacje.
MUST
Powiedz, gdzie mieszkasz.
PRESENT SIMPLE – typowy dzień, hobby, czas wolny
Opowiedz, o tym co lubisz robić w wolnym czasie.
PRESENT SIMPLE – typowy dzień, hobby, czas wolny
Opowiedz, jak wygląda Twój typowy dzień w ciągu tygodnia.
PRESENT SIMPLE – typowy dzień, hobby, czas wolny
Opowiedz, jak zazwyczaj spędzasz weekendy.
PRESENT SIMPLE – typowy dzień, hobby, czas wolny
Opowiedz, gdzie pracują Twoi rodzice.
PRESENT SIMPLE – typowy dzień, hobby, czas wolny
Opowiedz, jakie masz dodatkowe zajęcia po szkole.
PRESENT SIMPLE – typowy dzień, hobby, czas wolny
Opowiedz, co zazwyczaj robisz po szkole.
PRESENT SIMPLE – typowy dzień, hobby, czas wolny
Opowiedz o podziale obowiązków domowych w Twoim domu.
PRESENT SIMPLE – typowy dzień, hobby, czas wolny
Powiedz, co teraz robisz.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Powiedz, co robi Twoje rodzeństwo w tym momencie.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Opisz swoje plany na Święta.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Opisz swoje plany na weekend.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Opisz swoje plany na wakacje.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Powiedz, gdzie lecisz w ten weekend.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Powiedz, że dziś wieczorem masz wizytę u dentysty.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Powiedz, że jutro idziesz na imprezę urodzinową do kolegi.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Powiedz, że jutro opiekujesz się dziećmi brata, bo idzie z żoną do kina.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Powiedz, że wracasz do domu z obozu w piątek.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Powiedz, że w piątek Twoja drużyna ma najważniejszy mecz piłki nożnej w tym sezonie.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Powiedz, że w sobotę rodzice organizują grilla z okazji Twoich urodzin.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Powiedz, że idziecie jutro do teatru z klasą.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Powiedz, że Twój brat leci jutro do Londynu.
PRESENT CONTINUOUS – plany i zamiary na bliską przyszłość
Powiedz, kiedy i gdzie się urodziłeś.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Opowiedz, co robiłeś wczoraj.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Opowiedz, gdzie spędziłeś swoje ostatnie wakacje.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Opowiedz, co robiłeś podczas ostatnich wakacji.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Opowiedz, jak wyglądał Twój typowy dzień podczas wymiany językowej.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Opowiedz, jak wyglądał Twój typowy dzień podczas obozu sportowego.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Opowiedz, co robiłeś podczas ostatniej choroby.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Powiedz, co robiłeś podczas długiego wiosennego weekendu.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Opowiedz, co robiłeś podczas ferii zimowych.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Opowiedz, co było nie tak z Twoim pokojem hotelowym.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Powiedz, że byłeś wczoraj na fajnym koncercie i bardzo Ci się podobało.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Powiedz, że brałeś udział w charytatywnym pikniku.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Powiedz, że całe wakacje pracowałeś w schronisku dla psów.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Powiedz, jakie miałeś obowiązki podczas swojej wakacyjnej pracy.
PAST SIMPLE – zdarzenia przeszłe
Opisz swoje plany na Święta.
BE GOING TO – plany i zamiary
Opisz swoje plany na weekend.
BE GOING TO – plany i zamiary
Opisz swoje plany na wakacje.
BE GOING TO – plany i zamiary
Opisz, co zamierzasz kupić swojemu koledze na urodziny.
BE GOING TO – plany i zamiary
Powiedz, że zamierzasz kupić pamiątki i wysłać pocztówki.
BE GOING TO – plany i zamiary
Powiedz, że chcesz wybrać się do muzeum.
BE GOING TO – plany i zamiary
Powiedz, że będziesz pracował jako kelner podczas wakacji.
BE GOING TO – plany i zamiary
Opowiedz, jakie kraje zwiedziła dotychczas.
PRESENT PERFECT – doświadczenie życiowe
Opowiedz, czy jadłeś już sushi.
PRESENT PERFECT – doświadczenie życiowe
Opowiedz, czy leciałeś już samolotem.
PRESENT PERFECT – doświadczenie życiowe
Opowiedz, od kiedy tutaj mieszkasz.
PRESENT PERFECT – doświadczenie życiowe
Opowiedz, od kiedy znasz angielski.
PRESENT PERFECT – doświadczenie życiowe
Powiedz, że nie byłeś jeszcze w Centrum Nauki Kopernik.
PRESENT PERFECT – doświadczenie życiowe
Opowiedz, jakie kraje dotychczas zwiedziłeś.
PRESENT PERFECT – doświadczenie życiowe
Powiedz, że jeszcze nigdy nie grałeś w szachy.
PRESENT PERFECT – doświadczenie życiowe
Powiedz, że jeszcze nigdy nie byłeś w Japonii.
PRESENT PERFECT – doświadczenie życiowe
Powiedz, że nigdy nie próbowałeś jazdy na snowboardzie.
PRESENT PERFECT – doświadczenie życiowe
Powiedz, co chciałbyś zjeść w restauracji.
WOULD LIKE TO – pragnienia, chciałbym
Powiedz, co chciałbyś wypić w restauracji.
WOULD LIKE TO – pragnienia, chciałbym
Powiedz, co chciałbyś zrobić dziś wieczór.
WOULD LIKE TO – pragnienia, chciałbym
Powiedz, jakie kraje chciałbyś zwiedzić.
WOULD LIKE TO – pragnienia, chciałbym
Powiedz, że chciałbyś zwiedzić starówkę.
WOULD LIKE TO – pragnienia, chciałbym
Powiedz koledze/koleżance, że chciałbyś zaprosić ją/jego do kina.
WOULD LIKE TO – pragnienia, chciałbym
Powiedz koledze/koleżance, że chciałbyś zaprosić ją/jego na urodziny.
WOULD LIKE TO – pragnienia, chciałbym
Zapytaj, czy kolega/koleżanka chce iść z Tobą do kina.
WOULD LIKE TO – pragnienia, chciałbym
Zapytaj, czy kolega/koleżanka chce pograć w piłkę.
WOULD LIKE TO – pragnienia, chciałbym
Powiedz, że jeszcze raz chciałbyś iśd na koncert swojego ulubionego zespołu.
WOULD LIKE TO – pragnienia, chciałbym
Ta gra planszowa to nagroda, którą wygrałam w konkursie piosenki.
Zdania przydawkowe –which who that
Moja siostra, która wyszła za mąż w zeszłym tygodniu, leci jutro do Nowego Jorku.
Zdania przydawkowe –which who that
Kask, który miałem na głowie, uchronił mnie przed wypadkiem.
Zdania przydawkowe –which who that
Książka, którą skończyłam czytać, była bardzo interesująca.
Zdania przydawkowe –which who that
Film, który widziałem wczoraj w kinie, był nudny.
Zdania przydawkowe –which who that
Zwiedzanie jest nudne.
Konstrukcje przymiotnikowe
Ten film był bardzo nudny.
Konstrukcje przymiotnikowe
Moja mama gotuje lepiej niż moja babcia.
Konstrukcje przymiotnikowe
Czytanie książek sprawia mi radość.
Konstrukcje przymiotnikowe
John jest najszybszym biegaczem w naszej szkole.
Konstrukcje przymiotnikowe
Moja siostra jest tak wysoka jak ja.
Konstrukcje przymiotnikowe
Zaproponuj wyjazd na obóz językowy.
-
Zaproponuj wspólne wakacje nad morzem.
-
Zaproponuj wspólną podróż do Londynu na koncert.
-
Zaproponuj koledze przyjazd i odwiedziny u Ciebie.
-
Zaproponuj wspólną pracę nad projektem do szkoły koledze, który jest u Was na wymianie
-
językowej.
-
Zaproponuj podjęcie pracy wakacyjnej podczas wakacji.
-
Opowiedz, jaką pracę wykonywałeś podczas wakacji i jakie były Twoje obowiązki.
-
Opowiedz, jaką pracę chciałbyś wykonywać w przyszłości i dlaczego.
-
Opisz wygląd i usposobienie Twojego lokatora z wymiany szkolnej.
-
Opisz wygląd i usposobienie Twojego opiekuna z wymiany szkolnej.
-
Opisz, jakie ubrania lubisz najbardziej nosid i dlaczego.
-
Opisz, jak ubieracie się w szkole na ważne uroczystości.
-
Opisz swoje uczucia i emocje związane z imprezą urodzinową.
-
Opisz swoje uczucia i emocje związane z egzaminami wstępnymi do nowej szkoły.
-
Opisz swoje uczucia i emocje związane z tym, że Twój przyjaciel wyjechał za granicę.
-
Opisz swoje uczucia i emocje związane ze swoją wizytą w domu strachów. (haunted house)
-
Opisz swoje uczucia i emocje związane z ostatnią wycieczką szkolną.
-
Opisz, jak lubisz spędzać wolny czas po szkole.
-
Opisz, jak spędzacie czas wolny z rodziną.
-
Opisz, jak spędzacie czas wolny z przyjaciółmi.
-
Opisz, jak spędzałeś czas wolny podczas wymiany szkolnej.
-
Opisz, co zazwyczaj robisz podczas złej pogody.
-
Opisz swoje hobby i wyjaśnij dlaczego jest dla Ciebie ważne.
-
Opisz Twój ulubiony przedmiot i wyjaśnij dlaczego jest on dla Ciebie ważny.
-
Opisz, co kolekcjonujesz i dlaczego.
-
Opisz okolicę, w której mieszkasz.
-
Opisz okolicę, w której mieszkałeś podczas wymiany językowej.
-
Opisz swoją kuchnię i odpowiedz na pytanie, czy lubisz gotować.
-
Opisz duży pokój w swoim domu.
-
Opisz pokój, w którym mieszkałeś podczas wymiany językowej.
-
Opisz pokój w hotelu, w którym mieszkałeś podczas wakacji.
-
Opisz swój wymarzony pokój.
-
Opisz, jakie atrakcje są w Twoim rodzinnym mieście i zaproponuj znajomemu wizytę.
-
Opisz, jakie obowiązki domowe masz do spełnienia w ciągu tygodnia.
-
Opisz swoje obowiązki domowe podczas wymiany językowej.
-
Opowiedz o swoim ulubionym szkolnym przedmiocie i wyjaśnij dlaczego lubisz go najbardziej.
-
Opowiedz o swoim najmniej ulubionym szkolnym przedmiocie i wyjaśnij dlaczego lubisz go najmniej.
-
Jakie przedmiotu chciałbyś uczyć i dlaczego? (II Conditional)
-
Opisz na jakie zajęcia dodatkowe uczęszczasz i co tam robicie.
-
Opisz na jakie zajęcia dodatkowe uczęszczałeś podczas wymiany językowej i co tam robiłeś.
-
Opowiedz jak przygotowujesz się do sprawdzianów.
-
Udziel rady koledze, jak najlepiej przygotować się do trudnego egzaminu na koniec szkoły.
-
Opowiedz, w jakiej sprawie Twoi rodzice zostali wezwani ostatnio do szkoły. (złe oceny, zachowanie, konflikty między uczniami, wagary, ściąganie, bójka)
-
Opowiedz, w jakim konkursie ostatnio brałeś udział i co wygrałeś.
-
Opowiedz, gdzie zazwyczaj i co jadasz na lunch w szkole.
-
Opowiedz o ostatniej szkolnej wycieczce.
-
Opowiedz o ostatnim szkolnym obozie.
-
Opisz swoje zajęcia szkolne podczas wymiany językowej.
-
Opisz wieczór filmowy, w którym ostatnio uczestniczyłeś w szkole.
-
Opisz przebieraną dyskotekę, w której ostatnio uczestniczyłeś w szkole.
-
Opisz piknik szkolny, w którym ostatnio brałeś udział.
-
Opisz szkolną bibliotekę i jakie książki Cię najbardziej interesują, jak często bywasz w bibliotece.
-
Opisz szkolny kompleks sportowy i jaki sport najbardziej lubisz.
-
Opisz szkolną stołówkę i co najbardziej lubisz tam jeść.
-
Opowiedz jak dodatkowo zarabiasz pieniądze w czasie wolnym.
-
Co sądzisz pracy nauczyciela?
-
Co sądzisz o pracy szefa korporacji?
-
Co sądzisz o pracy lekarza?
-
Co sądzisz o pracy fotografa?
-
Co sądzisz o pracy policjanta?
-
Co sądzisz o pracy pracownika budowy?
-
Wyjaśnij, dlaczego warto pracować.
-
Opisz przyjęcie, na którym ostatnio byłeś.
-
Zaproś kolegę na swoje urodziny.
-
Opisz rodzinną uroczystość, w której ostatnio uczestniczyłeś * ślub, chrzciny, pogrzeb, rocznica, urodziny]
-
Opisz swoje przyjęcie urodzinowe i jakie były tam atrakcje.
-
Opisz co zazwyczaj jadasz na śniadanie.
-
Opisz, co zazwyczaj jadasz na lunch w szkole.
-
Opisz, co zazwyczaj jadłeś podczas wycieczki szkolnej.
-
Opisz, co zazwyczaj jadłeś na lunch podczas wymiany szkolnej.
-
Opisz swoja ostatnią wizytę w restauracji.
-
Opisz, jakie ostatnio rzeczy przygotowałeś do jedzenia na wizytę gości.
-
Opisz posiłek, który zamówiłeś w restauracji i opisz jego smak.
-
Wyjaśnij koledze jak ma schudnąć.
-
Wyjaśnij koledze zalety zdrowego odżywiania.
-
Wyjaśnij dlaczego nie zostawiłeś ostatnio napiwku w restauracji.
-
Opisz nieprzyjemną sytuację, jaka miałeś ostatnio w restauracji. [problem z jedzeniem –zimne, z włosami, owadami, choroba, problem z płatnością, niemiła i nieuważna obsługa
-
Wyjaśnij, dlaczego chcesz zostać wegetarianinem.
-
Wyjaśnij, dlaczego nie jesz słodyczy.
-
Opowiedz, jaką książkę ostatnio kupiłeś w księgarni i dlaczego.
-
Opowiedz, jaki problem miałeś ostatnio w aptece.
-
Powiedz, że szukałeś w mieście poczty, bo chciałeś kupić kopertę i znaczki, ale nikt nie chciał Ci pomóc.
-
Opowiedz, jak udały Ci się ostatnie zakupy (promocja, karta podarunkowa, karta rabatowa).
-
Opowiedz, dlaczego musiałeś wymienić ostatnio zakupioną rzecz (zepsuta, podarta, brudna, zły rozmiar) i jak rozwiązano sprawę w sklepie.
-
Opowiedz o tym, jak przez przypadek zbiłeś lustro w przymierzalni i jakie były tego konsekwencje.
-
Opowiedz, jak podczas wakacji roznosiłeś ulotki (a flyer) niezależnie od pogody i co zrobiłeś z zarobionymi pieniędzmi.
-
Opowiedz, jak ostatnio pożyczyłeś przyjacielowi ubranie na imprezę, a on zwrócił je uszkodzone i jak rozwiązaliście sprawę (oddał pieniądze, karta podarunkowa, odkupił to samo).
-
Opowiedz, gdzie najbardziej lubisz robić zakupy i dlaczego.
-
Opowiedz, jak najczęściej lubisz płacić i dlaczego.
-
Opowiedz, co ostatnio kupiłeś online i dlaczego lubisz robić zakupy w sieci.
-
Opisz, czemu nie lubisz robić zakupów w centrach handlowych. (kolejki, brakuje wózków i koszyków itp.)
-
Opowiedz, jakie obowiązki masz w domu i na co wydajesz kieszonkowe.
-
Powiedz, jak dostajesz się do szkoły i czemu jest to Twój ulubiony środek transportu.
-
Opowiedz, jak najczęściej podróżujesz w polskie góry lub nad polskie morze i dlaczego.
-
Opowiedz, jak najczęściej podróżujesz za granicę i dlaczego.
-
Wyjaśnij koledze, że nie chcesz podróżować statkiem, ponieważ masz chorobę morską i nie umiesz pływać.
-
Powiedz, że nie polecasz powrotu z lotniska taksówką, bo są bardzo drogie.
-
Powiedz, gdzie się udawałeś i jaką przygodę miałeś ostatnio na lotnisku. (spotkanie kogoś sławnego, zgubiony bagaż, uszkodzony bagaż, opóźniony samolot).
-
Opowiedz, że warto uczyć się angielskiego, bo ułatwia podróżowanie tj.: łatwiej zapytać o drogę, zamówić jedzenie w restauracji, wynająć pokój i poznać ciekawych ludzi.
-
Opowiedz o problemach, jakie miałeś w swoim pokoju hotelowym i jak je rozwiązałeś.
-
Opowiedz, jakie miałeś problemy podczas podróży wypożyczonym samochodem (zgubić drogę, zabrakło benzyny, zepsuł się pojazd, pękła opona) i jak je rozwiązałeś.
-
Opowiedz, gdzie wybraliście się na krótki wiosenny weekend i co robiliście podczas podróży.
-
Opowiedz, co robiłeś podczas wakacji nad morzem i jaka była pogoda.
-
Opowiedz, co robiłeś podczas wakacji w górach i jaka była pogoda.
-
Opowiedz, co robiłeś podczas wakacji w Nowym Jorku i jaka była pogoda.
-
Opowiedz, co robiłeś podczas wakacji w Londynie i jaka była pogoda.
-
Opowiedz, jaki rodzaj wakacji lubisz najbardziej i dlaczego. (zorganizowane, jednodniowe, autostop).
-
Przedstaw wady bądź zalety podróży autostopem.
-
Opowiedz, co robiliście podczas obozu sportowego.
-
Opowiedz, co robiliście podczas obozu językowego.
-
Opowiedz, co robiliście podczas obozu sportowego nad morzem.
-
Powiedz koledze, co ma spakować na obóz leśny, na który się razem wybieracie i dlaczego.
-
Powiedz, koledze, co ma spakować na obóz w górach, na który jedziecie i dlaczego.
-
Powiedz koledze, co ma spakować na obóz nad morzem, na który jedziecie i dlaczego.
-
Opowiedz, dlaczego warto jechać na obóz językowy do Londynu i zachęć do tego kolegę.
-
Wyjaśnij, dlaczego zwiedzanie Cię nudzi i nie lubisz kupować pamiątek.
-
Powiedz, że lubisz zwiedzać muzea, historyczne miejsca, starożytne ruiny oraz robić zdjęcia pomnikom.
-
Powiedz, że w Twoim hotelu była restauracja, gdzie jadłeś śniadanie a także sklep z pamiątkami, gdzie kupiłeś magnes z nazwą miejsca, które zwiedzałeś.
-
Powiedz, że pieniądze zawsze wymieniasz przed podróżą, bo jest taniej.
-
Udziel koledze instrukcji, jak ma odnaleźć pocztę idąc pieszo z Twojego domu.
-
Udziel koledze instrukcji, jak ma odnaleźć muzeum jadąc transportem miejskim z Twojego domu.
-
Opowiedz jak często chodzisz do kina i jakie filmy najbardziej lubisz.
-
Powiedz, jaki film ostatnio widziałeś i jaka jest Twoja opinia.
-
Powiedz, czemu nie lubisz chodzić do teatru i zwiedzać muzeów.
-
Opowiedz o ostatniej wystawie w muzeum, która Cię zainteresowała.
-
Opowiedz, jakie prace artystyczne wykonujesz w wolnym czasie i dlaczego to lubisz. (rzeźba, malowanie obrazów, komponowanie muzyki).
-
Opowiedz o koncercie, na którym ostatnio byłeś.
-
Opowiedz o problemach, które miał zespół podczas koncertu.
-
Opowiedz, na jakim instrumencie umied grad.
-
Opowiedz, na jakim instrumencie muzycznym chciałbyś nauczyć się grad i dlaczego.
-
Opowiedz, jaki rodzaj muzyki najbardziej lubisz i dlaczego.
-
Powiedz, że mas problemy z sąsiadami, ponieważ urządzają głośne imprezy w ciągu tygodnia, a Ty musisz uczyd się do egzaminu i Ci to przeszkadza.
-
Opowiedz jak próbowałeś rozwiązać sytuację z sąsiadem, który głośno słucha muzyki.
-
Opowiedz, czemu lubisz chodzić na koncerty. (muzyka na żywo, atmosfera, głośno, fajny sposób na wyjście z przyjaciółmi).
-
Opowiedz, jak ostatnio wygrałeś casting do filmu i jaką rolę dostałeś.
-
Opowiedz o swoim ostatnim przesłuchaniu do szkolnego przedstawienia.
-
Opowiedz, jakie książki lubisz najbardziej czytać i dlaczego.
-
Opowiedz, jaką książkę ostatnio przeczytałeś i dlaczego.
-
Opowiedz, jak często oglądasz TV oraz jakie programy najbardziej Cię interesują i dlaczego.
-
Opowiedz, że Twoja babcia zawsze ogląda opery mydlane, gdy ty odrabiasz lekcje.
-
Opowiedz, że ostatni film jaki widziałeś był oparty na podstawie bestsellera, przewidywalny a pójście na niego do kina okazało się stratą czasu.
-
Opowiedz, że film był hitem, ponieważ trzymał w napięciu, fabuła była porywająca, a potem okazała się przebojem kasowym.
-
Powiedz, jaki sprzęt potrzebujecie spakować, bo będziecie grad w jockeya.
-
Opowiedz, jaki sport jest Twoim ulubionym i dlaczego.
-
Opowiedz, w jakich zawodach sportowych ostatnio uczestniczyłeś i co wygrałeś.
-
Opowiedz w jaką grę drużynową gracie najczęściej na WF i dlaczego.
-
Opowiedz, który zimowy sport jest Twoim ulubionym i dlaczego.
-
Opowiedz, jaki sport uprawiasz po szkole i dlaczego.
-
Powiedz, że nie lubisz swojego trenera bo jest surowy, ciągle krzyczy i jest nieuprzejmy.
-
Zachęć kolegę do uprawiania wybranego przez Ciebie sportu.
-
Opowiedz o tym, jak ostatnio brałeś udział w wyścigu rowerowym, jaki był jego cel i czy wygrałeś.
-
Opowiedz, dlaczego lubisz chodzic na mecze sportowe/zawody.
-
Opowiedz, jakie sporty uprawiasz najczęściej w parku z przyjaciółmi i dlaczego je lubicie.
-
Powiedz, że nudziłeś się w weekend, bo była kiepska pogoda, a Ty chciałeś go spędzić uprawiając swój ulubiony sport.
-
Powiedz, że Twój dziadek gra dwa razy w tygodniu golfa z przyjaciółmi, a Tobie płaci dodatkowo za noszenie sprzętu po polu golfowym.
-
Powiedz, co ostatnio wygrałeś w zawodach sportowych i czy jesteś zadowolony z nagrody.
-
Opowiedz jak należy dbać o swoje zdrowie.
-
Opowiedz, co wpływa negatywnie na nasze zdrowie i czego należy unikad.
-
Opowiedz jak doszło do Twojego ostatniego wypadku i jaką część ciała uszkodziłeś.
-
Opowiedz o swoim ostatnim weekendzie, kiedy byłeś chory i co robiłeś podczas pobytu w domu.
-
Opowiedz o swojej ostatniej chorobie i jej symptomach oraz o tym, co doradził Ci lekarz.
-
Opowiedz, że miałeś ból zęba i co poradził Ci dentysta.
-
Opowiedz, że zapomniałeś powiedzieć znajomemu o Twoich alergiach, a on przygotował potrawę z tymi składnikami. To skończyło się wysypką, problemami z oddychaniem i trafiłeś do szpitala.
-
Opowiedz, że w restauracji zjadłeś nieświeży posiłek i miałeś zatrucie pokarmowe z wysoką gorączką, biegunką i wymiotami.
-
Powiedz, że Twój sąsiad zmarł na zawał, gdy do jego domu wpadli złodzieje.
-
Powiedz, o co ostatnio pobiłeś się z kolegami i że to skończyło się siniakiem pod okiem.
-
Opowiedz, że naciągnąłeś sobie mięsień i spuchła Ci noga podczas wypadku podczas meczu sportowego.
-
Powiedz, że skręciłeś kostkę, gdy się potknąłeś na schodach w szkole i masz nogę w gipsie i musisz chodzić o kulach.
-
Powiedz, jak należy chronić skórę na słonecznych wakacjach.
-
Powiedz, jak doszło do tego, że ugryzł Cię pies sąsiadów i musiałeś wziąć szczepionkę oraz masz założone szwy.
-
Opowiedz, jak leczyłeś się podczas przeziębienia.
-
Powiedz koledze jak może wyjść z przeziębienia.
-
Powiedz, co kolega powinien robić po zatruciu pokarmowym.
-
Opowiedz, jaki sprzęt elektroniczny bądź gadżet jest Twoim ulubionym i dlaczego.
-
Powiedz, że chcesz dostać na prezent kamerę, ponieważ chcesz kręcić filmy podczas rodzinnych uroczystości.
-
Wyjaśnij, dlaczego telefony są bardzo użyteczne.
-
Opowiedz, jak ostatnio uszkodziłeś swój telefon i jak droga była naprawa.
-
Opowiedz, jak zgubiłeś ostatnio swój sprzęt elektroniczny i kto go znalazł.
-
Opowiedz, że lubisz biologię, ponieważ lubisz robić eksperymenty.
-
Opowiedz, że zgubiłeś pendrive, opisz go i że chcesz go odnaleźć ponieważ była tam Twój projekt na zaliczenie.
-
Powiedz, że uczysz babcie korzystać z komputera i nauczyłeś ją wysyłać maile oraz prowadzić bloga podróżniczego.
-
Opowiedz, że prowadzisz bloga i jaka jest jego tematyka.
-
Opowiedz, czemu rodzice zabronili Ci korzystać z komputera.
-
Powiedz, czemu rodzice zabrali Ci telefon.
-
Powiedz, co najczęściej robisz na komputerze i jak często korzystasz z Internetu.
-
Powiedz, jaka pogoda jest teraz w Polsce.
-
Powiedz, jaką pogodę masz podczas wakacji nad morzem.
-
Powiedz, jaką pogodę masz podczas ferii zimowych.
-
Powiedz, jak pogoda zrujnowała Ci wakacje.
-
Powiedz, jaki masz awaryjny plan, jeśli nie będzie dobrej pogody podczas wakacji.
-
Powiedz, dlaczego nie lubisz chodzić do zoo.
-
Powiedz, dlaczego chcesz pojechać na safari.
-
Opowiedz, jaką przygodę miałeś podczas safari.
-
Powiedz, jakie zwierzątko domowe chciałbyś mied.
-
Powiedz, jakie masz zwierzę domowe.
-
Powiedz, jaka pora roku jest Twoją ulubioną dlaczego.
-
Powiedz, jak musiałeś uciekać z wody, bo pojawił się krokodyl i rekin.
-
Powiedz, że w parku krajobrazowym były piękne jeziora, wodospady i zachwycające widoki.
-
Opowiedz, że gdy byłeś na wycieczce w górach popsuła się pogoda na burzową i zeszła lawina i musieliście dzwonić po pomoc.
-
Opowiedz, że macie teraz falę upałów i zapowiadają tornado.
-
Opowiedz, co przyczynia się do psucia środowiska.
-
Opowiedz, czego dzieci uczy opieka nad zwierzętami.
-
Opowiedz, jak Ty dbasz o środowisko.
-
Opowiedz o ostatniej akcji organizowanej w szkole na rzecz lokalnej przyrody.
-
Opowiedz o najgorszych problemach środowiskowych w Twojej okolicy.
-
Opowiedz, że podczas wymiany językowej przeżyłeś tornado i jak się udało Wam zabezpieczyć.
-
Powiedz, jak pomagałeś jako ochotnik podczas powodzi.
-
Powiedz, jakie problemy mają teraz współcześni nastolatkowie.
-
Opowiedz, że byłeś nękany w szkole i jak rozwiązano ten problem.
-
Doradź koledze, co może zrobić, gdy jest nękany.
-
Opowiedz, że Twój kolega był kieszonkowcem i kradł w sklepie i jaka spotkała go za to kara.
-
Opowiedz, co robicie dla lokalnej społeczności w ramach wolontariatu.
-
Opowiedz, jak przebiegało Twoje nękanie w Internecie i jak rozwiązałeś ten problem.
-
Opowiedz o ostatnich wyborach na przewodniczącego szkoły i dlaczego warto głosować.
-
Opowiedz, że startujesz w szkolnych wyborach na przewodniczącego i co obiecujesz uczniom.
-
Powiedz o ostatnim włamaniu, które miało miejsce w Twoim domu i co ukradziono.
-
Opowiedz, jak Twoi rodzice chronią dom przed włamaniem.
-
Opowiedz o aktach wandalizmu, jakie miały ostatnio miejsce w Twojej szkole.
-
- Get link
- X
- Other Apps